گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

. *شنیده ایم محمد خاتمی در جلسه ای درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف گفته است:"من شخصا عارف را دوست دارم.او آدم با حجب و حیایی است اما نقطه ضعف او این است که در بزنگاه ها موضع و مرزبندی مشخصی با طرف مقابل ندارد."

 

*در میان اکثر اعضای حزب کارگزاران سازندگی تمایل به معرفی اسحاق جهانگیری برای ریاست جمهوری یازدهم مشاهده می شود. اولویت این حزب معرفی نامزد ریاست جمهوری از اعضای مرکزی کارگزاران است. *در یک عملیات تخصصی توسط ماموران آگاهی ناجا در غرب تهران، دو تن از اراذل و اوباش که اقدام به گروگان گیری دو تبعه خارجی نموده بودند شناس

ایی و کشته شدند. این عملیات در چند دقیقه آغاز و به پایان رسید. *برسی تحولات مربوط به کاهش باروری و هرم جمعیتی کشور در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.کارشناسان از کاهش باروری و عدم چشم انداز روشن در این زمینه سخن می گویند. گفته می شود رتبه ایران در رشد جمعیت در دنیا 147 و عقب تر از آمریکا، روسیه ، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

*مرد خاکستری اصلاحات با ابراز ناامیدی از چشم انداز آینده جریان اصلاحات گفته است:" علیرغم منت کشی های فراوانی که برخی افراد داشتند اما پاسخ مثبت و روشنی از نظام برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور دریافت نکردیم. ما به 14 خرداد امید فراوان بسته بودیم اما هیچ چراغ سبزی برای ما روشن نشد."

 

*صدور مجوز برای چاپ قرآن های صرفا با ترجمه زبان فارسی ( بدون همراه بودن متن عربی)، موجب اعتراض های گسترده ای به ویژه در قم و مشهد شده است. برخی ناشران با ارائه بهانه هایی چون"زبان ما فارسی است نه عربی"،"عربی را نمی فهمیم و نیازی به آن نیست"،"لزوم صرفه جویی در کاغذ و ارزان تر شدن قیمت و..." اقدام به این کار انحرافی نموده اند.

*به دستور یک نهاد نظارتی کار بازگشت 500 هکتار از زمین هایی که به یکی از بدهکاران بزرگ بانکی و صاحب یک بانک خصوصی به صورت غیرقانونی واگذار شده بود، صادر شده است. این فرد که ارتباطات نزدیک سیاسی با برخی مسوولان دارد دارای بازار مبل و موبایل هم می باشد. *یک مبلغ به ظاهر مسیحی به نام "رها" که دوره های آموزشی خود را در خارج کشور دیده است توسط ماموران امنیتی در کرج بازداشت شد. وی در پوشش پرستاری اقدام به فساد گسترده در میان جوانان کرده بود.

*سفیر آمریکا در بیروت گفته است ما برای ریاست جمهوری آینده لبنان روی"محمد شطح" مشاور بین الملل سعد حریری کار می کنیم چرا که وی مورد اعتماد و دارای مرزبندی روشنی با حزب الله لبنان است.

*تبلیغ گسترده وسایل ورزشی "تن تاک" در صداوسیما باعث اعتراض بینندگان به ویژه مخاطبان شبکه بازار شده است. حجم گسترده تبلیغ این محصول به ضد تبلیغ تبدیل شده است. *یکی از چهره های فعال اقتصادی - سیاسی که دارای گرین کارت آمریکا است اخیرا فعالیت های انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری یازدهم آغاز کرده است. عمده دیدار وی با تولیدکنندگان و مدیران صنعتی بوده است.

*دولت ترکیه به همراه قطر و عربستان و چند کشور عربی درصدد راه اندازی شبکه"سلام ورد" است. قرار است در این شبکه اسلام فردی و سکولار تبلیغ شود. *ضعف صداوسیما در تکریم و تعظیم میلاد امیرمومنان(ع) همچنان با اعتراض گسترده کارشناسان دینی و فرهنگی مواجه شده است.

 

مسوولان رسانه ملی تحت تاثیر روز 15 خرداد نتوانستند برنامه درخور توجهی در بزرگداشت میلاد آن معجزه عالم هستی ارائه دهند. *یکی از دیپلمات های آمریکایی در بیروت گفته است : سیاست "دست دوستی با ایران" در میان مقامات آمریکا همچون اوباما، هیلاری کلینتون ، ویلیام برنز و دنیس راس طرفداران ویژه دارد.

* به منظور حفظ حریم بانوان قرار است مجریان برنامه هایی که مهمان و کارشناس آنها خانم ها هستند توسط مجریان خانم اداره شوند.همچنین برای مهمانان مرد در برنامه های صداوسیما از مجریان مرد استفاده خواهد شد. این تصمیم در

ست اما دیر هنگام رسانه ملی در برخی شبکه ها اجرایی شده است. *شنیده ایم آقای م-م مدیر بازرگانی و ح-ت مدیر مالی یک نهاد بزرگ فرهنگی در ارتباط با اختلاس توسط یک نهاد نظارتی احضار شده اند. همچنین م- م مدیرکل سابق بازرگانی این نهاد فرهنگی در بازداشت به سر می برد.

*یکی از پادوهای جریان انحرافی ضمن تماس با برخی مساجد تهران که در آنها مراسم اعتکاف برگزار شده از امامان جماعت یا هیات امنای مساجد خواسته شماره حسابی را اعلام تا مبلغی از یک تا دو میلیون به حساب آنها واریز نمایند.



-